Biuro Informacji Kredytowej S.A. zostało utworzone przez banki z
inicjatywy Związku Banków Polskich, jako odpowiedź na wzrastającą liczbę
kredytów zagrożonych w polskim sektorze bankowym. Celem powołania BIK było
zbudowanie kompleksowej bazy danych zawierającej informacje o zobowiązaniach
klientów banków.
BIK jest instytucją niezależną od banków, która pośredniczy w wymianie
informacji pomiędzy użytkownikami systemu.
BIK współpracuje z bankami oraz SKOK-ami, które są zobowiązane do
przekazywania informacji kredytowych o wszystkich swoich klientach. Tak więc
BIK gromadzi zarówno dane pozytywne, wskazujące na postępowanie zgodne z
warunkami umowy kredytowej zawartej z bankiem, jak i negatywne, wskazujące
na nie wywiązywanie się klienta banku z postanowień umowy kredytowej.
BIK działając zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych gwarantuje
każdemu możliwość sprawdzenia raz na 6 miesięcy swoich danych przekazywanych
do Biura przez instytucje współpracujące.
Biuro Obsługi Klienta powołane zostało wyłącznie do obsługi Klientów
Indywidualnych. Przygotowuje ono Informację Ustawową oraz Raporty PLUS oraz
PLUS z Informacją o Ocenie Punktowej dla każdego Klienta Indywidualnego
wnioskującego zgodnie z Regulaminem udostępniania Raportów PLUS oraz
Raportów PLUS z Informacją o Ocenie Punktowej oraz Zasadą udostępniania
Informacji Ustawowej dotyczącej danych osobowych przetwarzanych w zbiorach
BIK S.A. udziela wszelkich związanych z tym wyjaśnień. Raporty PLUS dostępne
są również w angielskiej wersji językowej.
Wypełnij
wniosek i sprawdź swoją historię kredytową w BIK lub skorzystaj z
gotowego wniosku i wyślij na adres:
Biuro Obsługi Klienta BIK
S.A.
ul. Postępu 17A
02-676 Warszawa
z dopiskiem: „Informacja Ustawowa”
Masz prawo do bezpłatnej
"Informacji Ustawowej" jednak nie częściej niż raz na 6 miesięcy.